Do společnosti Zoot.cz nedávno investovaly dva fondy 4,5 milionu eur (120 milionů korun). Jde o BHS Private Equity Fund a 3TS Capital Partners. Podle čerstvého srovnání deníku Financial Times byl český on-line obchod s módou Zoot.cz mezi lety 2012 až 2015 co do tržeb 43. nejrychleji rostoucí firmou Evropy a premiantem mezi firmami v Česku. Jízda Zootu ale pokračovala i loni - dosáhl tržeb ve výši 706 milionů korun bez DPH.
Jeho spoluzakladatel, Oldřich Bajer, je ostřílený byznysmen. Ví, že si nemůže dovolit "zaspat". "Úspěch neznamená dojít si automaticky pro úspěch za úspěchem, ale samozřejmě vás také potká spousta neúspěchů, které generují úspěch. Možná jste si všimli nového formátu v Česku, který se jmenuje Fuck Up Night. Velmi jej doporučuji, protože podnikatelé při inspirativních večerech sdílejí, kde se zklamali a chybovali. Dělám si ale legraci, že na největší chybu ještě čekám," vtipkuje Bajer.
JAK VYPADÁ INTERNETOVÝ TRH
Zrychlují se služby. "Na internetu vzniká něco, čemu můžeme říkat sklon k monopolizaci. Jde o úplně jiný svět svázaný platformami. Podnikání přestává být relativně svobodné," uvažuje Oldřich Bajer, jedna z nejvýraznějších postav českého internetu. "Třeba na internetu existuje Zavando, největší prodejce módy v Evropě. To má v Irsku pět tisíc programátorů. My jich máme v Praze padesát, potřebovali bychom jich dvojnásobek, ale nejsou. Samozřejmě musíme být strašně chytří a připravit se na to, že až jednou do Česka Zavando přijde, budeme mu muset odolávat." Bajer realisticky počítá s tím, že v oblasti e-commerce bude vždy bojovat s tím, zda firmu někdo silnější v oblasti e-commerce nekoupí nebo "nevyzmizíkuje". Proč je Bajer ve střehu?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111