Někdy s nadsázkou říkám, že by firmy při definování profilu ideálních kandidátů chtěly mix Einsteina s mimořádnou inteligencí, Ramba s odolností proti stresu a schopností překonat každou překážku a Belmonda s jeho odzbrojujícím charismatem. Realitou je, že popisy práce pro jednotlivé pozice jsou si v různých firmách podobné jako vejce vejci. To je do určité míry pochopitelné, protože manažer kvality ve výrobě v automobilovém průmyslu má podobné úkoly, ať je kdekoli. Přesto i tady existují rozdíly dané strukturou firmy, stupněm jejího rozvoje atd. Ty se však projevují mnohdy málo. Co je zarážející, je, že podobné jsou si i profily ideálních kandidátů. Ty by přece měly silně reflektovat kulturu firmy, její hodnoty, vizi a misi i styl managementu. A místo toho, opět s nadsázkou, profily vychází z modelu "ERB". Jak je to možné? Studie Global Human Capital Trends 2016, zpracovaná společností Deloitte University Press, uvádí, že "méně než 12 procent společností věří, že skutečně rozumí své kultuře, a méně než jeden ze tří vrcholových manažerů (28 %) deklaruje, že rozumí organizační struktuře jejich organizace".
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111