Zkoumání Frederica Lalouxe se zaměřuje na hodnoty, praktiky a struktury organizací - malých i velkých, které procházejí proměnou. V knize Budoucnost organizací ozřejmuje několik úrovní modelů lidského uvažování od magické přes mytickou, racionální až po integrální. Každému vnímání světa odpovídá určitý styl vedení organizací. Nikdy dříve neexistovala situace, kdy by lidé mohli fungovat v tolika modelech vedle sebe. Každý z nich překonává, ale zároveň v sobě integruje ten předchozí. Přechod na jiný stupeň vyžaduje odvahu, aby byl člověk schopen vzdát se starých jistot a začal experimentovat s novým pohledem na svět.

Bylo by však chybou škatulkovat lidi podle schémat. Pro pochopení kontextu se vyplatí seznámit s dalšími publikacemi - od Kena Wilbera A Brief History of Everything (Stručná historie všeho) či Changes of Mind (Změna mysli) od Jenny Wadeové. Obě nabízejí vhled do tématu.

RŮZNÉ STUPNĚ VÝVOJE ORGANIZACÍ

Frederic Laloux symbolicky přiřadil modelům řízení organizací různé barvy. Červená označuje náčelníky gangů, mafií, kteří potřebují demonstrovat sílu. Žlutá barva charakterizuje stálost, důraz na formální role. To je typické pro organizace, které vykazují stabilitu v čase. Oranžový model je převládající formou pro fungování komerčních firem současnosti.

Vznikají v nich oddělení lidských zdrojů, arzenál procesů a praktik, jež zahrnují výkonnostní hodnocení, plánování, talent management a rozvoj předpokladů pro vedení. Nade všechny talenty se oceňuje racionální uvažování. Emoce jsou spíše potlačeny.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.