Ve firmách se tvoří motivační systémy, které jsou plošné. A většinou nefungují. Topmanažeři lidským duším moc nerozumí a namísto individuální motivační práce se snaží o plošné stimuly typu benefitů, jako jsou sportovní hry, opékání selete apod. Nechtějí slyšet, že benefity, které lze snadno plošně zavést, nezvyšují pracovní výkon, nýbrž jen spokojenost zaměstnanců. Slouží spíš jako náborové lákadlo. Jakou použít motivaci k růstu produktivity a růstu přidané hodnoty?
Stimulace versus motivace. Zdálo by se, že jde o synonymum. Nejde. Stimulace působí zvenčí. Je to podnět, lákadlo, požadavek, výzva, někdy i hrozba nepříjemností či trestu. Na stimuly reaguje naše psychika - hlavně emoce. Motivace je vnitřní odpovědí na vnější podněty či vnitřní touhy, přání něco dělat, či naopak nedělat. Neustále tvrdím, že topmanažer nemusí moc pracovat, má jediný úkol: zařídit, aby se lidem chtělo - trvale. Dát svůj celý potenciál do služeb firmy.
NENÍ ČLOVĚK JAKO ČLOVĚK
Je mylné se domnívat, že na všechny lidi působí stimuly (motivátory) stejně. Každý z nás má jinou genetickou výbavu a výchovu. Každý je jiný svým temperamentem, charakterem, hodnotovým nastavením, svými cíli, přáními, pohnutkami, životními zkušenostmi, pohledem na sebe, na druhé, na svět. Většina toho se v průběhu života mění. Někteří lidé jsou více strukturovaní, se smyslem pro řád, stabilní výkon, povinnost. Jiní jsou tvořivější, chaotičtí, nestrukturovaní, plní nápadů. Některých se lze snadno dotknout, jiní jen mávnou rukou. Mění se i důvody, proč lidé chodí do práce. Někteří lidé, je jich spíše méně, se umí sami motivovat, jiní dennodenně potřebují povzbuzení vedoucího.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.