Mít dostatek zaměstnanců je klíčové pro úspěch každé firmy. Udržet stávající pracovníky a nalákat uchazeče o práci pomáhá i samotná značka, do které firmy neváhají investovat miliony korun. Kdo věnuje employer brandingu čas a peníze, přitahuje více uchazečů o zaměstnání. Práce pro prestižní značku zvyšuje motivaci, angažovanost a loajalitu stávajících zaměstnanců. Jak své značky budují světoznámé korporace nebo malé rodinné firmy?
obor: výroba piva
počet zaměstnanců: 153
otevřených pozic: 10
PIVOVAR SVIJANY
Pro svijanský pivovar není budování značky zaměstnavatele nic nového. Kvůli své poloze mezi Libercem a Mladou Boleslaví musí od konce 90. let, kdy jej obnovili noví majitelé, vynakládat značné úsilí, aby zaujal potenciální uchazeče na trhu.
"Jsme menší rodinná firma, takže k tomuto úkolu přistupujeme kreativněji a méně formálně než velké společnosti," popisuje HR manažerka Jana Kučerová. Employer brandingem se zabývá jak celé HR oddělení, tak i externí personalista.
V roce 1998 pivovar koupili noví majitelé a rozhodli se jej zachránit. "Značka Svijany tehdy neměla zrovna dobrou pověst, spíš naopak. Na postupnou změnu tohoto povědomí u lidí v regionu jsme museli v začátcích vynakládat veliké úsilí. Potřebovali jsme zaměstnat řadu specializovaných pracovníků, kterým jsme museli nabídnout výhled stabilního zaměstnání v prosperující firmě," říká Kučerová.
Důležitým se pro uchazeče o práci stalo to, že pivovar dokázal udržet konkurenceschopnou úroveň platů a benefitů. "Pověst Svijan jako atraktivního zaměstnavatele se vyvíjela s tím, jak se zvyšovala kvalita nápoje a jak se Svijany stávaly jednou z nejoblíbenějších značek českého piva," míní Kučerová. Velkou roli v tom podle ní sehrál také patriotismus místních lidí a radost, že se pivovar podařilo zachránit před uzavřením.
Firma buduje svou značku i tím, že se angažuje v regionu. "Nedávno jsme například nákladně zrekonstruovali a zpřístupnili zámek v obci Svijany. Dlouhodobě podporujeme sportovní, kulturní a charitativní akce," říká Kučerová.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111