Již 2. rozšířené vydání této publikace Ing. Evy Šimkové, Ph.D., odborné asistentky Pedagogické fakulty, může nalézt širší okruh čtenářů než jaký představují pedagogičtí pracovníci a vysokoškolští posluchači. A to především proto, že předmětem odborného zájmu autorky jsou neziskové organizace, v nichž působí poměrně značné množství pracovníků, včetně manažerů a marketérů. Nejen je může zaujmout bohatá škála manažerských a marketingových znalostí a dovedností využitelných v každodenní činnosti neziskových organizací.

Celá práce je vnitřně strukturovaná do dvanácti logicky uspořádaných kapitol. V nich jsou objasněny: podstata činnosti neziskových organizací, charakter sociálních služeb, problematika soudobého pojetí managementu a marketingu, jakož i některé specifické rysy aplikace manažerských a marketingových přístupů v neziskovém sektoru včetně významné oblasti komunikace a otázky etiky v řízení. Publikace je zakončena dvanáctou kapitolou nastiňující určité zásady formulování strategických záměrů a strategických projektů. Každá kapitola je zakončena shrnutím objasňovaného okruhu otázek a malým kontrolním testem.

Publikaci "Management a marketing v praxi neziskových organizací vydalo v roce 2006 nakladatelství Gaudeamus, Hradec Králové (2. rozšířené vydání). Vzhledem k obsahu publikace a dobrému metodickému zpracování ji lze doporučit k širšímu využití i mimo oblast neziskové sféry.

prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.
Fakulta ekonomicko-správní, Univerzita Pardubice

Související