Téměř 80 procent českých společností si myslí, že by vysoké školy měly více zapojit do výuky odborníky z firem. Další slabinou je pak podle nich nedostatek předmětů v cizím jazyce. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu společnosti LMC mezi 200 tuzemskými firmami.

I když je propojení firem a škol stále intenzivnější, pořád převládá dojem, že to nestačí. Vysoké školy proto do dalších let plánují nejen více společných projektů s firmami, ale také zvýšení počtu programů a předmětů v cizím jazyce.

Příkladem je třeba Vysoká škola ekonomická v Praze. "Většina fakult VŠE rozšiřování nabídky předmětů v angličtině plánuje nebo jsou již v přípravě. Již dnes škola nabízí 120 předmětů vyučovaných v angličtině. Fakulta podnikohospodářská tento semestr nově nabízí předmět zaměřený na rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností v němčině a předmět Shopper Marketing v angličtině. Fakulta financí a účetnictví letos připravuje sedm nových předmětů vyučovaných v angličtině, které studentům nabídne v letním semestru," říká mluvčí VŠE Julie Daňková s tím, že škola například v září příštího roku otevře tři nové magisterské programy v angličtině, a to Master in Finance and Accounting na fakultě financí a účetnictví a dva magisterské obory na fakultě informatiky a statistiky.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se