Lukrativní a prestižní práce v zahraničí slibuje být přínosem kariérnímu postupu. Vedoucí logistiky u turecké sesterské společnosti, nebo key account manager pro zákazníky v jihovýchodní Asii se sídlem v Singapuru jsou zajímavé pozice s nádechem romantiky. V některých případech, jako je tomu například u Bosch Diesel, ale i u jiných mezinárodních firem, je zahraniční pobyt považován za integrální součást tzv. high potentials pro novou generaci, se kterou se počítá na manažerské pozice a je tak nutným předpokladem dalšího kariérního postupu. Pokud se podíváme například do představenstva globálních německých firem, jako je Siemens nebo BMW, najdeme u většiny členů v životopise činnost v zahraničí. Například německá Volkswagen AG má stabilně delegováno cca 2000 zaměstnanců v zahraničních dceřiných společnostech. Totéž lze očekávat od velkých českých firem, které už nehledají v zahraničí jen odbyt, ale také investice.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?