Data o různých subjektech, činnostech, úkazech apod. se shromažďují po staletí. Když v roce 1947 napsal George Orwell svůj román nazvaný 1984, byla to utopie. Dnes však Big Brother díky informačním technologiím reálně v mnoha podobách žije. Například věrnostní karty maloobchodních řetězců shromažďují zajímavé informace o zákaznících, tzv. cookies na internetu o nich poskytují další. Firmy je využívají ve svých marketingových aktivitách, aby přitáhly co nejvíce zákazníků. Jenže tzv. big data jsou dnes podstatně širším pojmem a používají se od politické sféry přes využití ve zdravotnictví až po technologie v podnicích.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111