Místo, které Satya Nadella v únoru roku 2014 převzal, nebyl žádný běžný šéfovský post. Spíše šlo o místo na trůnu jedné z ikon americké byznysové scény a světa informačních technologií. Nadella se stal v pořadí teprve třetím výkonným šéfem Microsoftu - firmy s obratem 85 miliard dolarů ročně a 114 tisíci zaměstnanci.
O to důkladnější byla od počátku analýza jeho potenciálu a schopností. Zatímco jedni v něm viděli "muže budoucnosti" a věřili, že dokáže provést potřebné změny, jiní považovali "firmou nezatíženého" manažera zvenčí za tu lepší variantu. Nadella jim navíc přišel příliš nenápadný, málo průrazný a s nedostatkem vizí. Ve srovnání se svým spíše excentrickým předchůdcem, Stevem Ballmerem, který byl proslulý svými emotivními výstupy a projevy, manažer původem z Indie jistě více nenápadný a klidný je. Přesně tak nenápadně či spíše nenásilně ale dokázal během dvou let svého působení struktury a kulturu Microsoftu zásadně proměnit a dát mu zcela novou image.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později