Google ročně dostane dva miliony životopisů, přesto oslovuje lidi i napřímo. Audi je zahlceno 150 tisíci životopisy a podobné je to i u dalších prestižních značek. Podle Josefa Kadlece, prvního certifikovaného LinkedIn recruitera ve střední a východní Evropě, ale brand pomáhá jen na začátku. Nábor je v současnosti prý kombinací všech možných způsobů oslovování potencionálních kandidátů. Silná značka slouží k tomu, aby se snížilo velké číslo na začátku náboru a v co nejkratším čase byl vybrán nejlepší kandidát. Tomuto procesu se věnují dva typy odborníků. Ti, kteří prohledávají sociální sítě, speciální portály, chodí na zajímavé odborné akce a chtějí identifikovat talenty na trhu. Osobnímu setkání a pohovorům se věnují v druhé fázi tzv. recruiteři, kteří vedou pohovory s již předvybranými lidmi. V Česku je registrováno přes dva tisíce podnikatelských subjektů poskytujících personální služby. Na 4739 obyvatel připadá jeden subjekt.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?