Tohle bude příběh o nemožném úkolu. V 50. letech 20. století trápila japonskou Toyotu jedna věc. Proces výroby automobilů začíná lisováním plechových dílů. Každý automobil potřebuje desítky druhů těchto výlisků. Lisy jsou obrovská a drahá zařízení. Tehdy maličká automobilka vyráběla pouze tisíce automobilů za rok. Nemohla si tedy dovolit mít pro každý výlisek vlastní lis. Výměna lisovací formy však trvala až 8 hodin. Časté výměny formy by snížily výrobní kapacitu lisu tak, že by nestačila ani na současnou výrobu, natož na její zvýšení. Méně časté výměny by pak způsobily obrovský nárůst rozpracované výroby, kterou si nemohla dovolit financovat. Co s tím? Problém se zdál neřešitelný.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111