Manažeři a majitelé firem, ostřílení matadoři, kteří po revoluci zakládali nebo pomáhali budovat nové firmy (a mluvím teď o těch úspěšných), začínali v podstatě od nuly. Minimální zkušenosti, minimální know-how, minimum vzorů, od koho se učit. Žádný internet, informační systémy, otřesné překlady manažerské literatury ze zahraničí. A k tomu většina zaměstnanců navyklých "neokrádat" rodinu...

Tihle pánové a dámy za sebou mají neskutečnou dřinu, roky bez dovolené, resty v rodině i osobním životě. Mnohokrát museli riskovat, mnohokrát se to nevyplatilo, přesto byli schopni se znovu odrazit ode dna a zkoušet to jinudy. Klobouk dolů, jenže něco takového nejde dělat donekonečna, protože čas je neúprosný. Roky běží a tito manažeři se pomalu, ale jistě blíží do věku, kdy je, co se týče výdeje osobní energie, výhodnější vsadit na jistotu a zkušenosti než se ztřeštěně vrhat do dalších nových projektů s nejistým výsledkem.

KDYŽ ZKUŠENOST BRZDÍ

Obrovská osobní zkušenost, na které mohou ostřílení manažeři stavět, se však může stát zároveň pastí. Vzletně se tomu říká stabilizace (firmy, divize, oddělení...). Jenže se to dá také nazvat i jinak - konzervace. A když si mladý člověk v návalu emocí pustí pusu na špacír, pak se dozvíme, že manažer je žábou na prameni, která brání rozvoji firmy, inovacím a experimentování.

Mladá generace je oproti počátkům otců-zakladatelů nabušená. Všechno vědí, všude byli (alespoň dvakrát), moderní informační technologie mají v malíčku, v životopisech najdeme hromady absolvovaných škol, praxí, výcviků a školení. To, co dříve trvalo týdny, mají hotové za pár minut. Je to generace velice flexibilní, neváhá pracovat se vším (včetně léta budovaných hodnot firmy) jako se spotřebním zbožím. Je nezatížena zkušeností, nebojí se experimentovat, testovat, vyvíjet. Dlouhodobá strategie je svazuje, mladí lidé žijí spíše kouzlem přítomného okamžiku a rozhodně se nemíní v práci předřít. Buď to jde (relativně snadno) a má to rychlé výsledky, anebo to není nic pro ně.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.