"Jestli si společnosti myslí, že je dnes těžké najít ty nejlepší talenty, příští tři roky pro ně budou náročné," tvrdí v rozhovoru pro měsíčník Moderní řízení Brett Minchington, ředitel Employer Brand International a zakladatel Employer Branding College. Důvodem je podle něj pozitivní ekonomický výhled v řadě zemí. "Společnosti budou muset zvýšit své rozpočty na nábor a kandidáti se zároveň budou moci ve stále větší míře jen jedním kliknutím myši podívat, jak se u nich pracuje," říká uznávaný lektor, autor a řečník.
ZNAČKA JAKO BYZNYS
Prvním krokem v cestě za úspěšnou značkou zaměstnavatele je podle Minchingtona uvědomit si, že employer branding není jen poslání HR, marketingového nebo komunikačního oddělení. Jde podle něj o obchodní úkol. "Přijměte integrovaný přístup napříč firemním, zaměstnaneckým i zákaznickým brandingem za svůj. Společnosti, které jsou v této oblasti na špičce, jako Adidas, Emirates, Google a Ikea, rozumí, že jsou za každým skvělým produktem konkrétní lidé, a investují podle toho. Poznáte to ve všech možných kontaktech s těmito firmami, ať už z pozice kandidáta, či zákazníka," popisuje.
Dalším důležitým krokem je zajištění profesního rozvoje firemních lídrů. "Tím si zajistíte, že jsou schopni vytvářet,pracovní zážitky', které motivují zaměstnance odvádět tu nejlepší činnost," říká. Za vytváření pozitivního pracovního prostředí tak nesmí nesmí být výhradně zodpovědné jen HR oddělení. Zapojení musí být vedoucí napříč firmou. Vedoucí pracovníci by se měli podle Minchingtona sami vzdělávat prostřednictvím tréninků a školení, které jim v tom pomohou.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111