"Jestli si společnosti myslí, že je dnes těžké najít ty nejlepší talenty, příští tři roky pro ně budou náročné," tvrdí v rozhovoru pro měsíčník Moderní řízení Brett Minchington, ředitel Employer Brand International a zakladatel Employer Branding College. Důvodem je podle něj pozitivní ekonomický výhled v řadě zemí. "Společnosti budou muset zvýšit své rozpočty na nábor a kandidáti se zároveň budou moci ve stále větší míře jen jedním kliknutím myši podívat, jak se u nich pracuje," říká uznávaný lektor, autor a řečník.

ZNAČKA JAKO BYZNYS

Prvním krokem v cestě za úspěšnou značkou zaměstnavatele je podle Minchingtona uvědomit si, že employer branding není jen poslání HR, marketingového nebo komunikačního oddělení. Jde podle něj o obchodní úkol. "Přijměte integrovaný přístup napříč firemním, zaměstnaneckým i zákaznickým brandingem za svůj. Společnosti, které jsou v této oblasti na špičce, jako Adidas, Emirates, Google a Ikea, rozumí, že jsou za každým skvělým produktem konkrétní lidé, a investují podle toho. Poznáte to ve všech možných kontaktech s těmito firmami, ať už z pozice kandidáta, či zákazníka," popisuje.

Dalším důležitým krokem je zajištění profesního rozvoje firemních lídrů. "Tím si zajistíte, že jsou schopni vytvářet,pracovní zážitky', které motivují zaměstnance odvádět tu nejlepší činnost," říká. Za vytváření pozitivního pracovního prostředí tak nesmí nesmí být výhradně zodpovědné jen HR oddělení. Zapojení musí být vedoucí napříč firmou. Vedoucí pracovníci by se měli podle Minchingtona sami vzdělávat prostřednictvím tréninků a školení, které jim v tom pomohou.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?