V květnu vydal LinkedIn již druhý přehled nejžádanějších zaměstnavatelů. Na prvních třech příčkách se umístily společnosti Alphabet, Amazon a Facebook...

Přesně tak. A hned čtvrté místo má Uber, následovaný Applem. Seznam je postaven na třech hlavních pilířích. Zájmu o volné pozice, celkové angažovanosti včetně zájmu o značku zaměstnavatele a fluktuaci. Každá ze společností, které se do přehledu probojovaly, má silnou, unikátní a respektovanou značku zaměstnavatele. Řada z nich se také vyznačuje velmi inovativním přístupem.

Například?

Nejenom že přitahují uchazeče vyhlídkou na podnětnou pracovní náplň, ale také se jim daří udržet stávající zaměstnance díky investici do jejich osobního rozvoje nebo zajištěním příznivých pracovních podmínek.

Proč jsou přední příčky podobných žebříčků řadu let neměnné? Platí své lidi nejlépe?

Jen v tom to není. Náš nedávný průzkum zaměřený na "vnitřní svět kandidátů" sice ukázal, že je mzda důležitým faktorem pro řadu zaměstnanců, přesto jsou tu i další důvody, nad kterými uchazeči přemýšlí a které jsou často z pohledu firem opomenuty. Lidé totiž považují za hlavní "hnací motory" svého rozhodování o tom, zda chtějí změnit práci, či zůstat v současné, zejména profesní růst, pracovní výzvu a rozvoj svých schopností. Výraznou roli v rozhodování, zda nezměnit působiště, hrají také firemní hodnoty. Je proto důležité, aby společnosti hlasitě upozorňovaly na svou firemní kulturu, a to jak pro současné, tak potenciální zaměstnance.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?