Pro Američana Yvona Chouinarda jsou klíčové tři věci: nerůst příliš rychle, dbát na přírodu a správně se starat o dobré zaměstnance. Podnikání se mu vlastně příčí. "Říct nahlas, že jsem byznysmen, mi přijde stejně těžké, jako bych o sobě tvrdil, že jsem alkoholik nebo právník," říká muž, který příští rok oslaví osmdesátiny. Mezi (kolegy) outdoorovými sportovci se ale jeho "vylepšováky" a vynálezy setkaly s tak velkou odezvou, že mu vlastně nezbylo nic jiného než se pustit do jejich prodeje.

Vše začalo skobami, které potřeboval ke svému velkému koníčku - horolezectví. Jelikož na trhu nebylo k mání nic vhodného, pustil se do jejich výroby na vlastní pěst. Pořídil si kovářské náčiní a tak dlouho to zkoušel, až byl spokojený. Postupem času svou nabídku rozšířil a firma rychle rostla. Namísto zisku přitom byla pro Chouinarda v popředí ochrana přírody a snaha neničit ji dále svým chováním a prací.

Z OUTSIDERA MILIARDÁŘEM

I k horolezectví se Chouinard dostal vlastně náhodou. Narodil se na severovýchodě Spojených států, kde jako nejmladší ze čtyř dětí vyrůstal v rodině s francouzsko-kanadským původem. Když se v jeho osmi letech rodiče rozhodli vydat na druhou stranu USA "za lepším", patřil v nové škole mezi outsidery.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?