VÝBĚR ZAMĚSTNANCE

Před tím, než začnete vypisovat výběrové řízení, potřebuje posoudit, koho vlastně ve své firmě potřebuje. Půjde o klasického stálého zaměstnance, nebo zvážíte i outsourcing, angažmá agenturního zaměstnance či dočasné přidělení? "V praxi se často řeší nadbytečnost zaměstnanců, když například není dostatek zakázek," poukazuje na úskalí nedostatečné analýzy potřeb firmy Jindřich Fuka a dodává, že problémem může být už formulace pracovního inzerátu. "Pozor na diskriminaci v nabídkách práce a při výběrových řízeních," říká Jindřich Fuka.

Přestože formulaci "hledáme kolegu do mladého kolektivu" zkušený náborář nepoužije, chyby se snadno vloudí tam, kde převládá stereotypní myšlení spjaté s určitými pozicemi. Například společnost Student Agency dostala pokutu za to, že zprostředkovávala skrze inzerci nábor pro pozici au pair, kde požadovala ženy. To bylo později označeno jako diskriminace mužů na trhu práce. Zatímco v Česku nejsme příliš zvyklí třeba na muže učitele v mateřské škole, potkat skupinku dětí v bezpečnostních vestičkách v parku, kterou vychovává a vede muž, je v zahraničí samozřejmostí. Proto je vždy nutné uvést, že hledáme "skladníka/skladnici". Zákony jsou v Česku podle Fuky nastaveny spíše ve prospěch slabší strany, a to zaměstnance. V případě sporu zaměstnavatel prokazuje, že učinil všechna opatření, aby neměla diskriminace prostor.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?