Moderní řízení je časopis o managementu. Zeptám se tedy: odráží se nějak na lidském mozku schopnost vést?

Říká se, že existují dva základní směry vedení. Jeden je tzv. inspirativní, neboli charizmatický, druhý můžeme nazývat personalistickým. V některých organizacích jsou výsledky obou stylů málo rozlišitelné. Pro řadu organizací však platí, že plodnější je styl první, charizmatický. Ten spočívá ve schopnosti sdělit vizi, získat spolupracovníky. Jeho podstatou je distribuce moci a vlivu ve skupině. Top management se chová jako kooperující skupina, kde je málo vyjádřená hierarchizace. Personalistický styl vedení má daleko větší podíl narcistických rysů, pracují v něm lidé, kteří bývají spíše poslušní, mívají nižší míru sebeúcty, což ovšem neznamená, že nemůže jít o skupinu vysoce efektivní. Starší experimenty, které zkoumaly účinnost obou stylů vedení, tuším, že v pojišťovnictví, nezjistily žádné podstatné rozdíly v efektivitě. Značné rozdíly ovšem existují v případě vedení vědeckých týmů či armádních skupin.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.