Společnost Aramark je dvojkou na českém trhu veřejného stravování. Důraz na kvalitu výchozích surovin, orientace na lokální dodavatele, ale i ekologické zacházení s odpady či využívání ekologických čisticích prostředků, to vše přispělo k tomu, že Aramark patří mezi pouhých sedm českých podniků, kterým se podařilo získat ocenění Společensky odpovědná firma. O tom, jak je těžké této kvality docílit, ale také o tom, jak se v průběhu let mění stravovací zvyklosti Čechů, jsme si povídali s generálním ředitelem společnosti Aramark, s. r. o., Josefem Svobodou.
Co jste se vy sám za léta, kdy se věnujete závodnímu stravování, dozvěděl o stravovacích zvyklostech Čechů?
Ve stravování se pohybuji od svých 15 let. Od té doby jsem stihl projít střední hotelovou školou, vařením na vojně a dlouholetou praxí v pražských hotelech, takže o stravovacích zvyklostech opravdu mohu hovořit velmi dlouho.
Jako Češi máme rádi svoji kuchyni, a ačkoliv jsou naše jídla velmi těžká a často nezdravá, nedáme na bramboráky a smažená jídla dopustit. Na druhou stranu rádi kombinujeme, experimentujeme s chutěmi a zkoušíme nové věci, takže po velkém boomu italské kuchyně se nám tu velmi dobře uchytila i ta asijská. Dnes se mnoho restaurací vrací k české klasice, ale ve velmi pozměněné formě. Jídla se připravují šetrněji, z kvalitních surovin a se spoustou čerstvé zeleniny. To je asi největší posun v našich stravovacích návycích. Více sledujeme, co jíme, než kolik toho sníme. V našem jídelníčku ale stále scházejí ryby, což je dáno naší polohou a tradicí zaměřenou na maso - ale i tento trend se mění.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.