Jeden z Murphyho zákonů říká: "Žena neví, co chce, a nedá pokoj, dokud to nedostane. A když to dostane, tak s ní není k vydržení." Murphy byl trochu sexistický a rozhodně ne spravedlivý k ženám. Ale i v oblasti executive search se někdy setkáváme s klienty s podobným přístupem. Proč tomu tak je?
Někdy s nadsázkou říkám, že by firmy při definování profilu ideálních kandidátů chtěly mix Einsteina s mimořádnou inteligencí, Ramba s odolností proti stresu a schopností překonat každou překážku a Belmonda s jeho odzbrojujícím charismatem. Realitou je, že popisy práce pro jednotlivé pozice jsou si v různých firmách podobné jako vejce vejci. To je do určité míry pochopitelné, protože manažer kvality ve výrobě v automobilovém průmyslu má podobné úkoly, ať je kdekoli. Přesto i tady existují rozdíly dané strukturou firmy, stupněm jejího rozvoje atd. Ty se však projevují mnohdy málo. Co je zarážející, je, že podobné jsou si i profily ideálních kandidátů. Ty by přece měly silně reflektovat kulturu firmy, její hodnoty, vizi a misi i styl managementu. A místo toho, opět s nadsázkou, profily vychází z modelu "ERB". Jak je to možné? Studie Global Human Capital Trends 2016, zpracovaná společností Deloitte University Press, uvádí, že "méně než 12 procent společností věří, že skutečně rozumí své kultuře, a méně než jeden ze tří vrcholových manažerů (28 %) deklaruje, že rozumí organizační struktuře jejich organizace".
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.