Prosinec roku 2006, klidná neděle. Jako šok v tom příjemném adventním odpoledni zapůsobila tisková konference policie, kde strážci zákona suše oznámili, že v nemocnici v Havlíčkově Brodu člověk z ošetřovatelského personálu zabil během jednoho roku postupně několik pacientů, nicméně policie jej již dopadla díky dobré práci jednoho z lékařů nemocnice. Kauza, na kterou si i po letech kdekdo vzpomene jako na příběh "heparinového vraha", právě odstartovala.

To, co po stručném oznámení policie nastalo, byl skutečný skandál. Zoufalí příbuzní mrtvých, které nikdo nekontaktoval, jelikož úřady se spolu týdny nemohly dohodnout, kdo by za nimi měl vyrazit: zástupce kraje, nemocnice či třetí strana? Nakonec to vyřešily tím nejhorším možným způsobem, neosobním omluvným "úředním lejstrem". Nemocnice se ocitla v obležení novinářů, pacientů a jejich příbuzných, přičemž každý měl logicky zájem o informace. Zoufalství a totální vyčerpání postihlo primáře nemocnice Pavla Longina, který kvůli porovnání služeb a nevysvětlitelnému vykrvácení pacientů na celou událost přišel. Přiznat si, že mám v týmu vraha, a čelit pak všem následkům odhalení, to je skutečně síla. To potká málokterého šéfa. A navrch zničená kariéra ředitele nemocnice, kterého policie exemplárně obvinila také, ač s řáděním vraha neměl ani nemohl mít nic společného.

Byli to bohužel až novináři, kdo zjistil, že mrtvých je ve skutečnosti víc. A byli to opět novináři, kdo sděloval rodinám smutnou pravdu o jejich příbuzných. Nemocnice se totiž uzavřela do kukly mlčení. A to dokonce natolik, že nově jmenovaný šéf špitálu, budoucí poslanec Vít Kaňkovský, nedůstojně prchal podél zdí budovy, jen aby nemusel odpovídat na legitimní novinářské otázky. Jen na základě této kauzy by se dala napsat učebnice všech zásadních chyb, co v krizi firma za žádnou cenu nesmí udělat.

Lekce číslo jedna: musí to být firma sama, kdo udělá první výkop. Nikdo jiný. Jako v šachu - kdo vybírá barvu, je ve výhodě. Lekce dva: následkům se musí čelit vždy zdvořile a se vztyčenou hlavou, jinak vás události prostě převálcují a dobrou pověst už si zpět nezískáte. Lekce tři: kůň se uprostřed cvalu nepřepřahá. A lekce čtyři: projevit emoce není slabost.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.