Vážení čtenáři,

tématem dubnového vydání Moderního řízení je komunikace. Nenechte se ale zmást. Nevěnujeme se jen tradičnímu výkladu, tedy výměně informací. Podívali jsme se na téma komunikace z mnoha úhlů - od situací, kdy na našich slovech doslova závisí životy ostatních, až po drobné pohyby v obličeji, které protistraně dokážou prozradit, že lžeme.

Křidýlka s přirážkou

S novým Moderním řízením také zjistíte, že můžete účinně komunikovat i svým oblečením a že dress code ještě nevyšel z módy. Věnujeme se také nízké angažovanosti zaměstnanců a způsobům, jak ji díky dobré interní komunikaci zvýšit. Nevynecháváme ani téma krizové komunikace, které znamená pro řadu firem stále spíše strašáka. Kolegyně Lenka Petrášová ve svém článku ukazuje, že i velcí hráči dělají chyby. Stačí si třeba vzpomenout na fastfoodový řetězec KFC a jeho rozvoz "zdarma". Jde o učebnicový příklad základní poučky prvního roku Vysoké školy ekonomické: totiž že žádná sleva není zadarmo. A podnik musí počítat s tím, že ne každý zákazník spolkne všelicos. A tak se stalo, že se zákazník Roman Bartoš firmy KFC na facebookovém profilu logicky zeptal, proč je kbelík křidýlek za 199 korun o 60 korun dražší, když si jej objedná domů... a firma přitom stále inzeruje rozvoz zdarma. Fakt, že se KFC následně několik měsíců smáli i jeho velcí fanoušci, nezpůsobila výše položená otázka, ale špatná reakce firmy. Správce facebookového účtu totiž odmítl přiznat pravdu a odpověď zabalil do korporátního bezobsažného sdělení: "Služba KFC Rozvoz má specifické ceny, které se liší od cen v restauraci. K těmto cenám již nejsou účtovány žádné dodatečné náklady (dopravné atd.). Samozřejmě chápeme, že ne každý naší služby KFC Rozvoz využije. Rádi Vás přivítáme v některé z našich restaurací. Vaše KFC."

Příběhy dvou úspěšných manažerů

Z dalšího obsahu magazínu si rozhodně nenechte ujít ani příběhy dvou velmi schopných manažerů. V rubrice Restart popisuje bývalý člen dozorčí rady České pojišťovny Marek Orawski období, kdy se ze dne na den ocitl bez práce. Headhunter mu tehdy řekl, že je prakticky nezaměstnatelný - vyšší pozice v oboru byly obsazené a na nižších by ohrožoval šéfa. A tak rozjel vlastní byznys - na principu sdílené ekonomiky vystavěl novou pojišťovnu. V rubrice Den s manažerem se zase seznámíte s Romanem Knapem, který má pod sebou už léta několik stovek zaměstnanců a firmu s miliardovými obraty - SAP. Přesto si svůj pracovní den umí stále užívat - třeba na boxu anebo s dobrou tlačenkou na talíři.

Související