Typický začátek pracovního inzerátu dnes je "Nabízíme práci v mladém a dynamickém tý­mu…" V překladu to znamená "staré nechceme". I když český zákoník práce diskriminaci vysloveně zakazuje, bohužel bývá při náboru zaměstnanců běžnou praxí, přestože oficiálně to samozřejmě žádný zaměstnavatel nepřizná. Skrytě jsou tak znevýhodňovány mladé ženy, které by brzy mohly odejít na mateřskou dovolenou, matky s malými dětmi nebo právě uchazeči blížící se důchodovému věku. Přitom takoví lidé mohou firmě jen prospět. A míra nezaměstnanosti, která se momentálně podle Českého statistického úřadu pohybuje okolo 2,4 procenta, nahrává při hledání nové práce i jim.

"Zaměstnávání starších a zkušených lidí považuji za obrovský přínos. V dnešní době si hodně lidí myslí, že vše vyřeší moderní technologie, metodiky a postupy. Ale právě při nasazování těchto nových technologií a pracovních postupů je podle mě zapotřebí zkušenost, pragmatický pohled a selský rozum. A v tomto vnímám velkou příležitost pro starší a zkušené pracovníky, kteří se již v životě setkali s implementací mnoha různých změn. Bohužel nejsou praktické rady a zkušenosti starších moc využívány a často to podle toho také dopadne. Technologie a zkušenosti by měly vždy jít ruku v ruce, tak držím palce, ať se to častěji podaří," říká o zaměstnávání zkušených pracovníků Jan Silber, jeden ze zakladatelů IT jobportálů Jobstack.

Stálí a zodpovědní

Starší generace dospívaly v úplně jiném prostředí a jsou v mnohém nastaveny zcela jinak než mileniálové či na pracovní trh nově příchozí generace Z. Co se týče zaměstnání, jsou daleko stálejší a berou práci závazněji. Mladší generace jsou více orientované na svůj volný čas, odmítají přesčasy a očekávají více benefitů. "Podle zkušeností mnoha manažerů, se kterými pracuji, je současná generace mileniálů daleko citlivější a nenechá si nic líbit. Očekávají větší péči, zájem o sebe, a to z hlediska jejich nadřízeného i HR. Určitě nelze nálepkovat, ale jako tendence to může být hodně náročné," říká Olga Medlíková, autorka e-booků, publikací a článků, lektorka, konzultantka a bývalá manažerka.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.