Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

všimli jste si, že časopis, který držíte v rukou je nějaký tlustší? Aby ne, letní prázdniny pomalu klepou na dveře, a tak k vám zamířilo první letošní dvojčíslo Moderního řízení. Jeho téma dostalo pracovní název "Jak se nezbláznit z práce". Když jsem se tak zmínil o letních prázdninách, nemáte pocit, že právě z nich bychom se mohli zbláznit? Týkají se jen školních dětí a možná nepřímo ještě jejich rodičů. Ale to je pořád jen část zaměstnanců. Přesto se tak nějak předpokládá, že právě v létě budeme všichni plánovat dovolenou. Cestovky hlásí, že zájezdů je stále méně, na letištích jsou nekonečné fronty a ceny letenek vystřelily do astronomických výšin i u destinací, kam bychom na dovolenou asi nikdy nejeli. K tomu všemu najednou v práci všichni spěchají, aby "to stihli dodělat před dovolenou". Vše trvá mnohem déle, protože pořád má někdo nastaven "out-of-office". No, a když se vám konečně povede vypadnout, už od půlky týdne myslíte na to, co na vás po návratu čeká. Zkrátka k zbláznění.

Práce musí mít smysl

Jak tenhle stres zvládnout a vůbec jak se nezbláznit z práce v průběhu celého roku, radí také jeden z nejrespektovanějších současných filozofů, Francouz Fabrice Midal. Ten byl jedním z řečníků naší konference HR Meeting a my jsme pochopitelně nemohli propást příležitost ho vyzpovídat i pro ty čtenáře Moderního řízení, kteří − ať již z jakéhokoli důvodu − na letošním HR Meetingu chyběli. Jsem ale přesvědčen, že i návštěvníci HR Meetingu si rozhovor rádi přečtou, určitě v něm najdete spoustu rad, které naživo nezazněly a které se mohou docela hodit. Letní dvojčíslo bývá vyhrazeno zajímavým příběhům a letos tomu nebude jinak. Zkusili jsme najít práce, ze kterých se na první pohled ani zbláznit nedá. Jestli tomu skutečně tak je, jsme se zeptali Benoita Baila, brand ambasadora palírny Depaz z karibského Martiniku, a bratrů Jakuba a Dominika Bartoníkových. Ač je jim jen těsně přes dvacet, oba jsou už naplno ponořeni do fungování rodinné firmy. Jeden je vrchním sklepmistrem vinařství, druhý má na starosti obchod a výrobu sirupů. A oba přiznávají, že z práce občas blázní.

Láska prochází žaludkem

Na celou věc jsme se ale zkusili podívat i trochu jinak, a tak přinášíme text o novém fenoménu − jídlu pro zaměstnance během dne. Tenhle nápad už dávno není vyhrazen jen firmám typu Google. Postupně se začíná prosazovat i u nás a překvapivě to může být jeden z nejoblíbenějších nových benefitů. Více čtěte ZDE. Stejně jako jídlo nás bavilo také povídání s headhunterem Blakem Wittmanem. Doufám, že bude bavit také vás.

Související