Odpověď na jednoduchou otázku, proč se chtějí ve firmě koncepčně věnovat diverzitě, bývá strohá. Chce to mateřská společnost nebo management. I proto jsou inkluze a diverzita často chápány jako něco cizího, co nám zasahuje do fungující firemní kultury. Podle studie institutu BCG má ale fungování různorodého týmu velmi pozitivní dopad na schopnost inovace, invence v takových týmech se může zvýšit téměř o pětinu. Problém nastává v tom, že tyto argumenty už často zaměstnanci neslyší.

Transparentnost a strategie

Smutným faktem je, že s rozhodnutím managementu se zaměstnanci většinou neztotožní. Jak to v praxi vypadá? Není nijak výjimečnou praxí, že někteří cokoli s textem diverzita v mailu hned mažou. Nechápou, proč najednou tomuto fenoménu věnovat tolik pozornosti. Mají přece homosexuála v týmu a vůbec jim to nevadí. Proč by měla firma podporovat ženy na rodičovské a usnadňovat jim návrat do práce? Jak ukazují zkušenosti z praxe, nedostatek komunikace způsobuje posun vnímání diverzity špatným směrem.

Chybí jasné vysvětlení, proč je to pro firmu jedna z klíčových aktivit, ale není také nastavená a vysvětlená dlouhodobá strategie s účelovými programy a aktivitami. Místo toho firma učiní pár nepříliš šťastných řešení, jak zaměstnance pro diverzitu získat. Například rozdáním hrníčků s hesly o tom, jak báječná je různorodost; vylepení plakátů s výroky podporujícími spolupráci různých lidí na pracovišti nebo zorganizováním osvětové akce na diverzitu. Podobné akce přináší firmě spíše okamžitou ztrátu, a to jak peněz, tak zájmu lidí o téma, a zároveň u mnohých pěstují alergii na diverzitu.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.