Odpověď na jednoduchou otázku, proč se chtějí ve firmě koncepčně věnovat diverzitě, bývá strohá. Chce to mateřská společnost nebo management. I proto jsou inkluze a diverzita často chápány jako něco cizího, co nám zasahuje do fungující firemní kultury. Podle studie institutu BCG má ale fungování různorodého týmu velmi pozitivní dopad na schopnost inovace, invence v takových týmech se může zvýšit téměř o pětinu. Problém nastává v tom, že tyto argumenty už často zaměstnanci neslyší.
Transparentnost a strategie
Smutným faktem je, že s rozhodnutím managementu se zaměstnanci většinou neztotožní. Jak to v praxi vypadá? Není nijak výjimečnou praxí, že někteří cokoli s textem diverzita v mailu hned mažou. Nechápou, proč najednou tomuto fenoménu věnovat tolik pozornosti. Mají přece homosexuála v týmu a vůbec jim to nevadí. Proč by měla firma podporovat ženy na rodičovské a usnadňovat jim návrat do práce? Jak ukazují zkušenosti z praxe, nedostatek komunikace způsobuje posun vnímání diverzity špatným směrem.
Chybí jasné vysvětlení, proč je to pro firmu jedna z klíčových aktivit, ale není také nastavená a vysvětlená dlouhodobá strategie s účelovými programy a aktivitami. Místo toho firma učiní pár nepříliš šťastných řešení, jak zaměstnance pro diverzitu získat. Například rozdáním hrníčků s hesly o tom, jak báječná je různorodost; vylepení plakátů s výroky podporujícími spolupráci různých lidí na pracovišti nebo zorganizováním osvětové akce na diverzitu. Podobné akce přináší firmě spíše okamžitou ztrátu, a to jak peněz, tak zájmu lidí o téma, a zároveň u mnohých pěstují alergii na diverzitu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111