Nápad, nebo lidi? Pro investora jsou rozhodující oba faktory. Skvělý tým zaručí dobře odvedenou práci, ale průlomový a inovativní produkt může převážit nad nedostatkem zkušeností. Důležité je rozlišit mezi nositelem myšlenky a CEO start-upu.

Jak vypadá průměrný startupista?

Jak společnost Aspen Institut tak společnosti Keiretsu Forum Prague SE a PerfectCrowd se v průzkumech shodují na tom, že startuper je ve věku 20 - 39 let a má vysokoškolské vzdělaní.Pouze 19 procent start-upů má mezi zakladateli ženu. V průměru jde především o dvaatřicetiletého muže při zakládání start-upu, startupistům s rozjetým projektem bývá 35 let. Pouze sedm procent start-upů vydrží déle než pět let.

Neexistuje žádný trend v absolvovaných oborech studia. Vzhledem k tomu, že projekty jsou různého druhu, investoři se dívají na vzdělání startupistů pouze u velmi odborných projektů orientovaných na lékařství nebo vývoj produktu, který vyžaduje zkušenosti například v laboratoři.

Co je nejpalčivějším problémem start-upů?

Startupisté mají odborné znalosti a dovednosti. Dokážou realizovat hi-tech produkty, ale pokulhávají v sebeprosazení a marketingu produktu. "Největší problém vidím v přístupu lidí k podnikání a toleranci k riziku obecně. Toto je ta největší překážka, která převyšuje špatné zákony o ochraně duševního vlastnictví, obtížné zakládání společnosti, nepružné a složité právní prostředí obecně. Chybí zde touha dělat nové, nevyzkoušené věci, síla a energie být samostatný, velmi zásadně schází znalost toho, jak funguje podnikání globálně," soudí Hubert Palán v reportu společnosti Keiretsu Forum, zakladatel startupu ProductBoard.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.