Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

vlastně se mi tomu ani nechce věřit, ale strávili jsme už společně celý rok. V lednu jsem se ujal řízení magazínu Moderní řízení a poprvé jsem se na vás na tomto místě obrátil. Přiznám se vám, tehdy jsem ještě tak úplně nevěděl, do čeho jdu. Jen jsem doufal, že dokážu navázat na skvělou práci svých předchůdců, kteří se na tomto časopise podíleli. Najednou tady máme listopad, a protože listopadové Moderní řízení vychází již tradičně jako dvojčíslo, jedná se o poslední vydání v tomto roce. Ročník 2019 je tak tímto číslem kompletní. Nechci se pouštět do nostalgického bilancování, přece jen, máme před sebou ještě spoustu dalších čísel. O tom jsem pevně přesvědčen. Soudě z pozitivních reakcí, které se k nám dostávají od vás, našich čtenářů, se vám náš rukopis v Moderním řízení líbí. Kromě celé řady opravdu schopných spolupracovníků se na tvorbě časopisu téměř po celý rok spolu se mnou podílela i kolegyně Kristýna Moučková. Všechny, kteří jste její texty rádi četli, asi teď trochu zklamu. Kristýna se totiž rozhodla vydat trochu jinou cestou a Moderní řízení opouští. Proto mi dovolte, abych jí i touto cestou vyjádřil velký dík za práci, kterou odvedla. Naštěstí se však s jejími texty snad přesto budeme moci na stránkách Moderního řízení dále setkávat.

Co nás naučili vládci Florencie

Jak už se v letním i zimním dvojčísle stalo zvykem, větší prostor než obvykle dostávají rozhovory se zajímavými lidmi. Dovolím si tvrdit, že tentokrát vás čeká opravdu zajímavé čtení. Během konference Converge 2019, kterou v Praze pořádala Mezinárodní federace koučů ICF, jsme měli šanci setkat se s Fransem Johanssonem, americkým spisovatelem se švédskými kořeny, který jako první popsal takzvaný medicejský efekt. Tito vládci Florencie totiž dokázali na svém dvoře soustředit lidi z velmi různorodých oborů a ukázali, že to může nést výsledky.

Když firma roste, nemusí to vždycky být dobře

Tématem listopadového čísla je rychlý růst, a jak jej zvládnout. Všichni se snažíme, aby naše firmy rostly. Ale co když začneme růst najednou příliš rychle? Zvládnout tento stav může být někdy pořádně obtížné. Své o tom vědí třeba lidé z Dáme jídlo, a tak jsme si popovídali s tím, kdo má zvládnutí rychlého růstu firmy na starosti − ředitelem marketingu a business inteligence Břetislavem Stromkem. Za přečtení stojí také povídání s Bedřichem Maxem Luftem z DXC Technology, který nás připravuje na to, že i roboti budou potřebovat HR, vlastně H&RR.

S předstihem hezké Vánoce a úspěšný start do nového roku!

Související