Agilní řízení s sebou nese širší pravomoci zaměstnanců v rozhodování a vetší spolupráci. Na co se často ale zapomíná, je tlak, který s sebou agilita přináší. A to nejen na zaměstnance, ale také na personalisty a vedení firem. Na rozdíl od vodopádového modelu je agilní řízení charakteristické samostatným rozhodováním jednotlivých zaměstnanců, spoluprací v týmu a přímou komunikací se zákazníkem.

Kvalita produktu a týmový duch

Agilní řízení se vyznačuje kolaborací, lidé nejsou tolik specializovaní, komunikace zde je na denním pořádku. Zákazník je součástí dílčích fází projektu. Funguje dobře ve společnostech jako je Netflix, který se tímto přístupem i proslavil. Model Netlfixu je postaven na práci v týmech, cílem není proces ale finální produkt. Lidé v Netfixu jsou přizpůsobiví změnám. Jak říká autorka knihy "Netflix: značka agility" a bývalá hlavní personalistka Netfllixu Patty McCord: "Pokud najmete talentované lidi a poskytnete jim nástroje a informace, které potřebují, budou pro vás nenahraditelní a dostanou vás tam, kam chcete."

Agilita znamená interakci se zákazníkem, a funguje tam, kde je společnost zaměřena především na produkt. České společnosti agilní řízení vyhledávají. "V regionu střední Evropy a východní Evropy mají tuzemské firmy spíše větší zájem o zavádění agilního řízení…V Evropě jsme několik let za lídry, jako jsou Nizozemsko, Velká Británie či Finsko," uvádí Martin Hladík z KPMG.

Lidský faktor agilního řízení

Díky tomu, že je agilní řízení v evropských firmách běžné, vzniknul projekt na irské univerzitě v Galway, který se zaměřil na sociální aspekt agilního řízení a porovnává přístupy k agilitě v různých zahraničních firmách.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.