Největší tuzemská kabelová firma UPC, která se dosud orientovala jen na domácnosti, zavedla speciální nabídky pro firemní zákazníky. Konkurovat tak bude zavedeným operátorům, jako jsou Telefónica O2, GTS Novera nebo České radiokomunikace.

"Oba balíčky vycházejí vstříc rostoucí poptávce ze strany malých i větších firem a podnikatelů po rychlých, spolehlivých a cenově výhodných datových a hlasových službách," uvedl mluvčí František Malina.

Pro velké a střední firmy vytvořila UPC balíček, který zahrnuje kromě základních služeb, jako jsou přístup k internetu, hlasové služby a umístění a připojení technologií, například i přímé propojení více pracovišť, virtuální pobočkové ústředny či národní i mezinárodní VPN.

Nabídky pro podnikatele a malé firmy do deseti osob se mezi sebou liší především typem internetových služeb. Služba UPC Talent určená až pro pět počítačů za 690 Kč měsíčně nabízí asymetrický internet o rychlosti deset Mbit/s včetně statické IP adresy a dvě telefonní linky s paušálem 1 Kč měsíčně. UPC Master pak za 1199 Kč měsíčně nabízí symetrický internet o rychlosti dva Mbit/s, včetně statické IP adresy, možnost připojit až deset PC a dvě telefonní linky.
"Nové služby a jejich technické zázemí jsme pečlivě připravovali a testovali více než rok. Služby mohou být kvalitní a zároveň cenově dostupné proto, že disponujeme vlastní sítí a aplikujeme jednotnou technologii," uvedl generální ředitel UPC Václav Bartoň.

Všechny typy služeb budou moci firmy objednávat i jednotlivě. UPC v souvislosti se zavedením obou balíčků nově vytvoří kolem 65 pracovních míst.

Celkový počet zákazníků UPC se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o 83.000 na 1,13 milionu.