Jak můžete identifikovat slabiny své strategie? Tím, že si budete klást nepříjemné otázky o svém podniku. Robert Simons uvádí ve svém článku ( "Stress-Test Your Strategy, The 7 Questions to Ask", HBR listopad 2010) sedm takových otázek, které by si měli položit všichni manažeři - a dokázat si na ně odpovědět.
1 - Kdo je váš hlavní zákazník?
Volba hlavního zákazníka je zásadní rozhodnutí. Mělo by totiž určit, kam přidělit zdroje. Myšlenka je jednoduchá: Přidělte všechny zdroje tak, aby odpovídaly či dokonce překračovaly potřeby hlavního zákazníka.
Autor uvádí příklad řetězce McDonald´s. Základem jeho úspěchu je jasná volba hlavního zákazníka a pochopení, kdy je třeba tuto volbu změnit. V 80. a 90. letech McDonald´s považoval za hlavní zákazníky developery a majitele franšíz. Zaměřením většiny svých zdrojů tímto směrem se mu podařilo otevírat až 1 700 nových obchodů ročně. Ale v roce 2003 začal prodej klesat. Světový trh byl nasycen a lidé byli unaveni standardizovanými pokrmy. To vedlo k rozhodnutí, že "novým šéfem je zákazník". Vkus zákazníků v jednotlivých regionech a zemích se liší, a tak lokální manažeři tomu mají s přizpůsobovat menu a vybavení obchodů. V Anglii se servíruje k snídani ovesná kaše, v Portugalsku se nabízí polévka, ve Francii se prodávají burgery s francouzským sýrem. Od té doby prodej neustále stoupá.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.