Ve většině firem to vypadá asi následovně: Jeden nebo několik serverů, které jsou pravidelně zálohovány. Obvykle je zde také databázový server, který využívají nezbytné firemní aplikace, jako je účetní software, CRM software, zákaznické aplikace apod. V databázích se ukládají informace o situaci podniku, nákladech, tržbách atd., v CRM jsou firemní plány, databáze zákazníků a celá historie jednání s klientem.

Datové úložiště obsahuje složky, jež souvisejí s interními procesy ve firmě (dokumenty týkající se externího prostředí, vlastních klientů, partnerských společností, se kterými spolupracujeme, marketingových agentur apod.). Míra strukturalizace těchto složek odráží firemní kulturu, ale také velikost firmy. V malých firmách, kde často každý dělá všechno, je situace jiná než ve firmě střední či větší, kde existují zaměstnanci, kteří datové úložiště a s tím spojené procesy na plný úvazek spravují. V datových polích zde leží s větší či menší dávkou chaosu obrovské množství dat v různých formách. Ve větších společnostech existuje více interních informačních systémů, více dat a obvykle funguje jejich přísná centralizace, případně pokročilé replikační mechanismy, které s existencí lokálních exemplářů počítají.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?