Ikea na Zličíně, ilustrační foto
Ikea na Zličíně, ilustrační foto
autor: archiv HN

Více než 2/3 českých domácností preferují při nákupu nábytku a bytových doplňků velkoplošné specializované prodejny nábytku. Vedle toho má však třetina domácností i s nakupováním tohoto sortimentu přes internet.

Podle výsledků studie Furniture 2012 výzkumné agentury Incoma GfK více než 2/3 českých domácností preferují při nákupu nábytku a bytových doplňků velkoplošné specializované prodejny nábytku. Dominantním hráčem na českém trhu je IKEA, kterou uvádí jako svou hlavní prodejnu 40 % dotázaných, na druhém místě je ASKO nábytek a na třetím prodejny řetězce Jysk. Do TOP 6 nejoblíbenějších prodejen s nábytkem a bytovými doplňky patří také Kika, Möbelix a Sconto. Fenoménem se také postupně stává nákup nábytku a bytových doplňků přes internet. Více než 1/3 respondentů (38 %) již tento sortiment na internetu někdy nakupovala a další čtvrtina (25 %) plánuje využít tohoto prodejního kanálu.

IKEA je podle výzkumu také nejnavštěvovanějším obchodem s nábytkem a bytovými doplňky v Česku. Alespoň jedenkrát ji navštívilo téměř 90 % dotázaných a 75 % dotázaných v IKEA také někdy nakoupilo.

Průměrné výdaje českých domácností, které nakoupily za poslední dva roky nábytek a nebo doplňky do bytu, činí téměř 24 tisíc Kč ročně. Z toho průměrná domácnost utratí přibližně 17 tisíc Kč za nábytek a necelých 7 tisíc Kč za bytové doplňky. 40 % zákazníků však vydává celkově ročně částku menší než 10 tisíc Kč.

Při výběru a nákupu nábytku a bytových doplňků je pro Čechy důležité racionální rozhodování. Více než 3/4 zákazníků srovnává nabídky v různých prodejnách, 80 % zákazníků čte katalogy a letáky prodejen s nábytkem a bytovými doplňky a více než 40 % podle nich také nakonec nakupuje. Pro konečné rozhodnutí o nákupu nábytku jsou nejdůležitějšími kritérii design a kvalita zpracování. Cena je důležitý faktor, není však rozhodujícím důvodem, který určuje výběr zboží.

Nákuincoma nabytekp na internetu

(zdroj: Incoma GfK)

Autoři: