Několika málo firmám napříč různými obory ve světě se to povedlo. Někdy jde o produkty luxusní, jindy o produkty běžné, nikdy však nejde o produkty základní, resp. statky nezbytné. Takováto zákaznická skupina však není typická. Naopak, oddaná skupina zákazníků je spíševzácná. V praxi obvykle firmě stačí, když je klient alespoň "normálně" spokojen, čehož často není zas tak těžké dosáhnout.

Problémem u těchto běžných zákazníků je to, že nemívají sebemenší problém značku vyměnit za konkurenční. Jsou spokojení, ale jejich loajalita bývá mizivá. Hranice mezi běžnou spokojeností a nespokojeností hraničící s odchodem je tady velmi tenká. Na druhou stranu však také platí, že těmto zákazníkům stačí trocha nadstandardní vstřícnosti, aby u produktu setrvali.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?