Podle tradiční představy dosahují velké podniky vyšší efektivity v důsledku úspor z rozsahu produkce (nižších průměrných nákladů) a synergií pramenících z jejich různých činností. Podobná je představa, že vzhledem ke své finanční síle a lidskému potenciálu mají i lepší předpoklady k inovacím. Pod vlivem těchto názorů jsou naopak menší podniky chápány často jako méně vyspělé či úspěšné.
Přinejmenším od určité velikosti však představa o ekonomických výhodách velkých firem neplatí. Skutečností je spíše to, že rostoucí podniky se stávají příliš velké, než aby mohly být efektivní. Úspora z rozsahu již pro ně neplatí, jejich průměrné náklady se s růstem jejich velikosti naopak často zvyšují.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111