Asi nejviditelněji to lze spatřovat na manažerských a vizionářských přístupech zakladatele Facebooku Marka Zuckerberga a zesnulého Steva Jobse. Dnes však stojíme před otázkou, jak úlohu znalostního managementu uplatňovat v rámci zvyšování konkurenceschopnosti malých a středních podniků.

I PODNIKY SE MUSÍ UČIT

Management znalostí rozlišuje dva pojmy: organizační učení a učící se organizace. Pro organizační učení je třeba vytvořit vhodné prostředí, ve kterém by učení bylo příznivé. Zároveň by se top management měl zaměřit na motivaci pracovníků k učení. Učící se organizace je organizace, kde si lidé průběžně rozšiřují svoji schopnost dosahovat požadovaných výsledků, kde jsou podporovány nové a tvůrčí způsoby myšlení. Pokud se lidé v organizaci učí rychleji než u konkurence, lze to považovat za udržitelnou konkurenční výhodu. Učící se organizace se zaměřuje na podstatu učení, tzn. na aplikaci principů. Hlavním cílem učící se organizace je vytvářet takové systémy, které by podporovaly jednotlivce, aby se při své práci učili; využívá přitom všech prostředků k tomu, aby podporovala samotné vzdělávání a jeho prostřednictvím i zvyšování konkurenceschopnosti a efektivnosti výroby, obchodu, nákupu, marketingu, podpůrných činností.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.