Jak překonat efekt zneužívaného slouhy? Tak by se dala ve zkratce shrnout bádání psychologa Adama Granta v knize Dávat a brát s podtitulem Skrytá dynamika úspěchu. Proč často slušní lidé ve firmách končívají poslední? Anebo ne? Jedni dárci opravdu končí jako rohožka kolegů, ale ti, kteří používají moudré strategie dávání, jsou z dlouhodobého hlediska nakonec úspěšnější. "Úspěch totiž závisí na tom, jak jednáme s druhými lidmi," píše Adam Grant. Nejen on, ale i další sociologové se během posledních třiceti let shodují v tom, že se lidé ohromně liší ohledně své reciprocity, tedy v poměru dávání a přijímání.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111