Jen 14 % českých firem se rozhoduje o svých investicích strategicky

Sotva třetina malých a středních firem (MSP) v Česku má jasnou představu o své budoucnosti, zjistil průzkum Moderní, či zaostalé. Kam míří malé a střední firmy?, který nechal zpracovat Microsoft. Jen 30 % českých MSP má písemný plán na více než šest měsíců. Hlavními důvody neexistence dlouhodobějšího plánu je soustředění na krátkodobé priority. Spoléhání na intuici nebo to, že plánování komplikuje nestabilita hotovostních toků. Tomu odpovídá i zjištění, že pouze čtvrtina MSP hodlá v nejbližších letech navýšit investice do IT, přestože více než polovina těchto firem není se současnou úrovní investic spokojena. 29 % to v úmyslu nemá a téměř polovina (46 %) zatím neví - a to přes to, že naprostá většina vnímá přínosy modernizace.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce iHNed.cz
Chcete si přečíst celý článek?