V řadě firem tvoří mladí lidé většinu zaměstnanců. Do práce přicházejí s požadavky, o které si umí říct. Pokud nedostanou, co chtějí, příliš neváhají udělat kariérní změnu. autor: Shutterstock
V řadě firem tvoří mladí lidé většinu zaměstnanců. Do práce přicházejí s požadavky, o které si umí říct. Pokud nedostanou, co chtějí, příliš neváhají udělat kariérní změnu. Jaké zkušenosti mají tuzemští HR manažeři s mileniály?
Když nastupoval manažer Peter Chrenko před 20 lety do své první práce, měl jasnou představu o tom, jak se jeho kariérní život bude odvíjet. "Základem byl pro mě dobrý plat, prestiž zaměstnavatele a jistota, že ve firmě budu moci budovat kariéru. Vůbec jsem neuvažoval o tom, že bych šel pracovat jinam. Byl jsem přesvědčený, že se jedná o práci na celý život," vypráví současný šéf oddělení Lidé a organizace v PwC. Poradenská společnost zaměstnává v Česku téměř 900 mileniálů.
Na začátku své kariéry Chrenko od rána do noci pracoval a o víkendu "dobíjel baterky" na nadcházející týden. "Mladí lidé si takový život pravděpodobně neumí představit, ale já jsem byl hodně spokojený. Pro mě to byla vidina fantastické kariéry a práce," vysvětluje Chrenko s tím, že se jeho generace stala pro mileniály špatným vzorem a odstrašujícím příkladem. "Moje děti mi říkají, že nechtějí domů chodit pozdě večer, aby neměli čas na svoje děti, stejně jako já jsem neměl čas na ně," popisuje manažer a poukazuje na to, že je pro mladé lidi důležitý balanc v práci a v soukromém životě.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.