Je to sice nikdy nekončící evergreen, ale je tak důležitý, že nemohu začít ničím jiným než zlatým personálním pravidlem, které se tisíckrát osvědčilo a minimálně ve stejném množství také vymstilo těm, kdo ho nedodržují: Nejprve musíte mít ve firmě "vyřešené" vhodné lidi na správných místech. Tedy dostat správné zaměstnance na správná místa. Jde o pravidlo autobusu, které ve své knize "Jak z dobré firmy udělat skvělou" popsal Američan James C. Collins.

Podle Collinse je tak mnohem podstatnější, s kým byznys děláte, než to, v jakém oboru jste. Pro úspěšné firmy je typické, že mají jasno, "s kým chtějí dělat byznys", teprve potom řešit otázku, "co vlastně budeme dělat". Dalo by se říci, že se jedná až o extrémní polohu v přístupu k personální práci, nicméně tato zásada je pro každou firmu naprosto existenciální. Firmu netvoří úspěšnou stroje, technologie, budovy, auta, ale lidé, kteří v ní pracují. Špičkoví lidé rovná se špičková firma. Průměrní lidé rovná se průměrná firma.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?