Pamatuji si na velmi zevrubné schéma, které obecně zachycovalo, kolik času má vrcholový manažer jednotlivým činnostem věnovat. Plánování by mělo tvořit 25 % pracovního času, organizování 50 %, vedení lidí 10 % a kontrola 15 %. Teprve po letech praktického života v byznysu jsem pochopil několik podstatných věcí, které s výše uvedenými fakty souvisí.

Za prvé: díky přemrštěné nabídce různých manažerských metod, technik a nebojím se říci až filozofických spekulací, jsou dnes mnozí manažeři velmi dezorientovaní v tom, co a jak by jako šéfové měli dělat. Přitom nejlepší jsou jako vždy selský rozum a jednoduchost, jež souvisí s tímto schématem - plánuj, organizuj, vyber a veď lidi, kontroluj. To jsou základní dané činnosti každého vedoucího. Začínáte jako šéfové každý rok, každý měsíc, každý týden, každý den s jasnými cíli a prioritami? Tím totiž začíná celý management. Věnujete dostatek času tomu, abyste důsledně organizovali a delegovali? Věnujete svůj čas lidem? A nakonec to nejdůležitější: kontrolujete pravidelně, co jste jako šéf zadal či delegoval, anebo co jste se rozhodl udělat sám? Některé věci není třeba komplikovat a management firmy je ve své podstatě velmi jednoduchý proces.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?