Toužíte po místě celosvětového marketingového ředitele v nějaké pěkné korporaci? Musíte se důkladně připravit na to, že s čím dál vyšší pozicí budete muset šířit čím dál obecnější fráze. Náplní vaší práce už nebudou denní úkoly s konkrétními výsledky, ale koordinace a vize.

Připravte si deset výrazů, které budete při dosažení nejvyšší mety automaticky používat při každé telekonferenci a přednášce. A všichni vám budou viset na rtech. Pokud zrovna nebudou spát.

Data. Mluvte o databázích jako o archeologickém nálezu. Data jsou zlatá žíla marketingu a diamant mezi nástroji. Když si po letech sbírání detailních údajů o zákaznících uvědomíte, že je máte, ale nikdo se v tom chaosu nevyzná, vysvětlete, že vás čeká precizní dlouhodobý proces zkvalitňování péče na základě pochopení potřeb zákazníků.

Diverzita. Na dostatečně vysoké pozici už vůbec nemusíte řešit profesionální otázky a fungování své divize. Místo toho ukročíte stranou a najdete si novou agendu, která nemá konkrétní vazbu na marketing.

Třeba prosazování diverzity ve firmě. Budete mluvit o různorodosti týmů, vzájemném respektu a otevřené atmosféře. Nezisková ocenění se jen posypou a vy můžete dál mluvit, mluvit a mluvit. Nemuset dodat nic konkrétního je osvobozující. A svoboda je nejvyšší hodnota. Vždyť jste si to nechali napsat ozdobným písmem na zeď kanceláře!

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?