Ať už se jedná o potravinářské, nebo umělecké výrobky, dodržování firemního know-how je často klíčem k úspěšné společnosti. V některých firmách si své tajné receptury staré desítky let přísně střeží, v dalších je složení výrobků veřejně známé, ale zase dbají především na kvalitu použitých surovin. Společnosti tak často sahají po neobvyklých a specifických ingrediencích, aby se odlišily od své konkurence. V současnosti se většina firem rozhodla i pro právní ochranu svých výrobků kvůli jejich případnému okopírování.

Výroba v zahraničí jen s licencí

Společnost Pivovary Staropramen pod sebou sdružuje několik pivních značek, jakými jsou například Staropramen, Braník nebo Ostravar. U všech dbá na jejich právní ochranu proti kopírování. "Péči o duševní vlastnictví, tedy ochranné známky, průmyslové vzory, značky, slogany apod., se věnujeme velmi důkladně, a to nejen v České republice, ale i v zahraničí," říká Denisa Mylbachrová, PR manažerka společnosti. "Naší nejcennější značkou je Staropramen. Má více než staletou historii a samozřejmě velkou hodnotu," dodává.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce iHNed.cz
Chcete si přečíst celý článek?