Učitelce informatiky Heleně Šandové z pražského Gymnázia Jana Keplera pomáhají s výukou malí roboti. Žáci je používají k měření úhlů místo klasického úhloměru nebo s nimi simulují historickou bitvu v hodinách dějepisu. Šandová tak učí od roku 2013, kdy své žáky přihlásila do soutěže ČVUT a získala pro ně stavebnici vhodnou k programování.

"Vyzkoušeli jsme si to a díky úspěchu v soutěži se do školy podařilo pořídit roboty k využití ve výuce," říká Šandová.

Podobnou metodu chce prosadit ministerstvo školství v rámci radikální změny výuky informatiky, kterou představilo tento týden. Od října novinku zkouší v Česku 70 škol. Dosavadní výuka mnohdy ustrnula u vysvětlování práce s kancelářskými programy typu Word či Excel a podle červnového výzkumu České školní inspekce je na špatné úrovni.

Děti neumí pracovat s informacemi v digitálním prostředí a učitelé využívají technologie hlavně k vysvětlování látky. Méně už jako nástroj, s kterým by žáci mohli pracovat.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?