Lidé se často ptají na to, jak z živořících podniků či podniků v krizích dokáže naše firma vybudovat podnik zdravý a prosperující. Na to těžko mohu dát rychlou a stručnou odpověď. Jednak ve svém důsledku nejsem krizový manažer, který do firem přichází "pět minut po dvanácté", který seseká šmahem náklady hlava nehlava a během tří měsíců postaví firmu na nohy… Mimochodem, podle jedné studie je úspěšnost krizového managementu dlouhodobě zhruba 50 na 50. Firma, která najede na režim krizového managementu, má zhruba 50procentní pravděpodobnost přežití. Naše společnost přichází většinou "za pět dvanáct", kdy je ještě relativně dost času a zdrojů na to, abychom mohli firmu vyvést z těžké situace. I proto si nejdříve děláme ve firmách svých klientů analýzy a zjišťujeme možnosti, zda a jaká je reálná šance, že se projekt povede a firmě pomůžeme. Nejdeme do spolupráce s každou firmou. K tomu, abyste firmu postavili zpět na nohy, potřebujete především čas. A i proto je naše úspěšnost na projektech kolem 80 procent.

Naše průměrná zkušenost s katalyzováním pozitivních změn u firem v problémech je zhruba jeden rok. Žádoucí změny v oblasti ať už firemní kultury, zefektivnění procesů, zvýšení odbytu, zlepšení finančního řízení firmy atd. se v dílčí podobě začínají často dostavovat již po druhém třetím měsíci spolupráce. Ale trvalé změny chtějí čas. Pod půl roku se nedostaneme. A nejzdlouhavější transformace? Tam, kde musíte velmi těžko doslova až zápolit se zaměstnanci, aby změnili své myšlení a přístup k práci, k firmě. Pokud je velká část zaměstnanců firmy ve stavu apatie nebo třeba jen nedůvěry, špatných zkušeností, pak celý proces často trvá i dva tři roky. Nezřídka se musí personál i obměnit.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?