Znáte platformu TED? ­Pokud ne, najděte si chvilku a podívejte se na www.ted.com. Možná vás chytne stejně jako miliony dalších lidí po světě. Ti si zde pouští maximálně dvacetiminutové prezentace na stovky témat od těžkostí s rodičovstvím přes tajemství fungování lidského mozku až po to, jak byl objeven vrak Titanicu. Na TED totiž nemůže přednášet každý, spíkři jsou velmi pečlivě vybíráni. V knize Mluv jako TED novinář Carmine Gallo analyzoval stovky vystoupení na TED, aby zjistil, v čem tkví tajemství skvělé prezentace. Prezentujeme totiž dle jeho slov vždy, když potřebujeme prodat své nápady, přesvědčit kolegu, když se hlásíme o nové místo nebo když už skutečně předstoupíme před skupinu lidí a pustíme PowerPoint.

A co je tedy zlatým grálem perfektní prezentace? Nejlépe dovedeme mluvit o tom, co je nám blízké a v co věříme. Je velmi těžké být přesvědčivý v oblasti, za kterou si nestojíte. Vaši posluchači to na vás poznají například z gestikulace nebo pohybů těla, které i přes trénink nedokážeme stoprocentně uhlídat. Pokud ale dovedete přenést na ostatní svoje nadšení a zápal, dostáváte rázem publikum na svou stranu. Ano, platí, že emoce jsou nakažlivé, a to i při prezentování.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?