Cílená reklama, vyhodnocování dat, zefektivnění výroby. Tam všude už umělá inteligence zdomácněla. Přicházíme s ní každodenně do kontaktu, aniž bychom si to uvědomili. Například ji využíváme při hlasovém vytáčení hovorů či při používání mobilních aplikací. Většímu rozvoji AI (z anglického Artificial Intelligence) v Česku zatím brání nedostatečné sdílení dat mezi firmami i nedostatek kvalitně vyškolených lidí, shodli se odborníci v diskusi Hospodářských novin.

Hospodářské noviny kromě diskuze na téma Umělá inteligence vyhlašují ve spolupráci s partnery také první ročník cen AI Awards. Tato soutěž si klade za cíl ocenit úspěšné odborníky a představit je širší veřejnosti. Hlavní kategorií soutěže je Osobnost roku AI. Dalšími kategoriemi jsou například Student roku nebo týmová kategorie Projekt AI roku. Nominovat jednotlivce do kategorie AI Osobnost roku můžete v tomto nominačním formuláři. Celé týmy a skupiny do kategorie AI - týmové ceny můžete nominovat zde.

Internetové obchody díky informacím o zákazníkových oblíbených stránkách, zálibách nebo o jeho příslušnosti k různým sociálním skupinám dokážou efektivně zacílit reklamu a pokoušejí se mu nabízet jen produkty, které ho podle interních závěrů mohou oslovit. Jsou tím efektivnější a přesnější, čím větší množství dat předtím své "chytré" systémy nechají zpracovat.

Jsme tedy již na cestě k tomu, že nás budou ovlivňovat algoritmy a software? "Lidé si představují, že umělá inteligence je něco chytrého, co dokáže vymyslet různá řešení, tak to ale není. Je to vlastně statistická metoda, která dokáže rychle a efektivně analyzovat a vyhodnocovat velké množství dat. To umí lépe než člověk, ale reálně zatím nic vlastního nedokáže vymyslet," řekl Jan Antoš, výkonný ředitel společnosti Trask solutions.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?