Firmy si uvědomují jednoduchý fakt − nový člověk zvenku uspěl v určité firemní kultuře a s podporou svého tamního nadřízeného. Ani jedno si do nové firmy nepřenáší. Jak tedy uspěje v novém prostředí? Manažer povýšený z interních zdrojů už má v dané společnosti výsledky a je adaptovaný na příslušnou firemní kulturu. Přesto s sebou povýšení řadového zaměstnance na manažerskou pozici nese nemalé výzvy.

Připravte se na transformaci vztahů

Většina interně povýšených manažerů si chce hlavně uchovat dobré vztahy s kolegy. Doufají, že se toho v této oblasti moc nezmění. Skutečnost ovšem bývá jiná. Když vám dříve řekl kolega z týmu, že celou noc někde slavil, mohli jste se tomu v klidu zasmát. Teď jste jeho nadřízený a úsměv vám tuhne na rtech. Ani na oběd už zřejmě se svými podřízenými nebudete chodit každý den tak jako dříve a rovněž na teambuildingu bude vaše role nepochybně jiná.

Vycházíte nyní z jiných motivů a cílů. Zvažte, jak byste měli nově vypadat, co budete v nynější situaci kolegům o sobě sdělovat a na co se jich ptát. Brzy se vztahy ustálí, jen začátek je těžký.

Jaký typ vedoucího chcete být?

Zamyslete se nad tím, co vaše nová role obnáší a jak ji chcete nastavit. Toto nastavení by mělo být v souladu s vaší osobností. Pokud jste spíše člověk orientovaný na vztahy, rozvážný typ, nemá cenu se uměle stylizovat do role autoritativního šéfa, který bouchá do stolu a zajímá se hlavně o výsledky. Stavte na výhodách, které s sebou vaše osobnostní uspořádání nese, například na diplomatických a vyjednávacích schopnostech.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?