Dokáže rozpoznat člověka uvažujícího o změně zaměstnání ještě dřív, než si to sám dotyčný uvědomí. Spoluzakladatel personální společnosti flow-r a zkušený headhunter Pavel Plachý pracuje pro firmy, které si nejsou schopné zajistit vhodné kandidáty svépomocí. "Necílíme na uchazeče, kteří aktivně hledají práci, ti obvykle zareagují na nabídky na pracovních portálech. Naší cílovou skupinou jsou lidé, kteří mají zaměstnání a o změně aktivně neuvažují," vysvětluje headhunter, jehož úkolem je doručit informaci o zajímavých pracovních nabídkách právě těmto lidem. Zatímco určitou míru fluktuace ve firmě považuje Plachý za zdravou a prospěšnou, vysokou obměnu zaměstnanců přisuzuje nedostatku pracovních výzev, špatnému šéfovi nebo nepříznivé atmosféře ve firmě.

Jak poznáte, že člověk je na změnu zaměstnání připraven?

Je za tím hodně práce. Nejdřív identifikujeme lidi na pracovním trhu, pro něž by nabízená pozice mohla být relevantní. Setkáme se s každým zvlášť, ať už u kávy nebo vína, a strávíme s každým několik hodin. Zjistíme, co dotyčného baví, co v práci dělá a jestli existuje hybný faktor, který by ho přiměl změnit zaměstnavatele. Osm z deseti lidí o odchodu ze stávajícího zaměstnání neuvažuje, ale zhruba dva jsou náchylní k tomu, aby začali uvažovat o změně a nabídce. Musíme oslovit všech deset, abychom ty dva našli.

Kde těch deset lidí hledáte?

Čím déle se člověk v branži pohybuje, tím více kontaktů má. Dalším zdrojem je off-line prostředí. Zjistíme, kdo je přímá konkurence našeho zákazníka, a jejich zaměstnance oslovíme.

Pavel Plachý (39)

V roce 2013 spoluzaložil personální společnost flow-r, která se zaměřuje na executive search, tedy cílené vyhledávání topmanažerů a specializovaných odborníků. Před vlastním podnikáním pracoval několik let jako topmanažer pro velkou mezinárodní společnost se sídlem v Rakousku. Zde získal zkušenosti nejen z ČR, ale i z centrály společnosti ve Vídni, recruiterského projektu na Slovensku a z krátké spolupráce se skotskými partnery při rozjezdu poboček v Edinburghu a Glasgow. V posledních cca 10 letech se naplno věnuje executive search společnosti flow-r.

Nekomplikují vám hledání malá měřítka českého pracovního trhu?

Prostředí, ve kterém se pohybujeme, není výlučně české, ale spíše středoevropské. Kandidáti, s nimiž se setkáváme, jsou z dvaceti procent cizinci. Jsou to Slováci, Němci a jiní expati.

Je o práci v Česku velký zájem ze strany cizinců?

Zájem výrazně roste. Celá řada západních firem se v rámci úspor snažila přesunout část svých aktivit na východ směrem do bývalého východního bloku. Docela často se stává, že francouzský inženýr technik, jehož místo ve Francii zaniklo, hledá práci v Česku, jelikož tu je po jeho kvalifikaci naopak poptávka. Kromě toho Česko je krásná, stabilní, bezpečná a příjemná země, máme co nabídnout i ze sociokulturního hlediska.

Pociťujete vliv brexitu na růst zájmu o český pracovní trh?

Zatím to nevnímáme.

Co naopak, snaží se čeští manažeři dostat do zahraničí?

Jsou dva trendy. První trend je mezi lidmi kolem třiceti let, kteří pracují v prostředí mezinárodních firem a rozhodnou se přesunout do Německa nebo USA. Jde spíše o vnitřní pohyb zaměstnanců v rámci jedné firmy. Druhý trend se týká starších lidí, kteří už mají rodinu a mají tendenci se vracet zpátky na rodnou hroudu, do prostředí, které znají a ve kterém chtějí vychovávat děti.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.