Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

setkáváme se spolu poprvé nad stránkami lednového vydání magazínu Moderní řízení. Nejen proto, že jde o první číslo v novém roce, ale také proto, že jde o první číslo, na kterém jsem se podílel jako vedoucí tohoto (doufejme) skvělého titulu. Proto bych vám především rád popřál hodně úspěchů v roce 2019, dovoluji si také vyslovit přání, aby vás Moderní řízení v tomto roce, a ve všech dalších, bavilo stejně jako doposud, a věřím, že úroveň, kterou mělo v minulosti, se nám podaří udržet a postupně i zvyšovat.

Proč stále hledat nové

Situace na trhu práce není z pohledu zaměstnavatelů právě růžová, počet volných pracovních míst stále převyšuje počet nezaměstnaných. Získat tak nového pracovníka je stále těžší a nákladnější. I proto si řada firem začíná uvědomovat, že mnohem efektivnější je snažit se udržet ty, kteří už u nich pracují. Proto jsme se tentokrát zaměřili na fenomén fluktuace. Společnost Bohemia Sekt ze Starého Plzence nám předvedla, že z některých firem lidé prostě neodcházejí. Nejde přitom jen o nabídku benefitů, které by vám vyrazily dech, ale spíše o příjemné pracovní prostředí a kolektiv. To ostatně potvrzuje i Petra Slabá, HR ředitelka společnosti Cimex Group provozující hotelový řetězec Orea. Ta prozrazuje hned několik zajímavých triků, jak přilákat nové zaměstnance do hotelnictví a gastronomie (ale nejen tam).

Umění začít znovu

Zajímavé setkání jsme pro vás přichystali také v rubrice Re-Start. Jméno Matúše Karaffy asi nezná úplně každý, přesto je setkání s ním skutečně inspirativní. Před lety založil internetový obchod Feedo.cz, a byl tak jedním z prvních, kteří začali on-line nabízet dětskou výživu a další potřeby. Aby uspokojili první zákazníky, nakupovali zboží v drogeriích, často se zápornou marží. Postupně ale vybudovali jeden z největších obchodů u nás. Když jej pak v roce 2015 prodal, dopřál si pauzu na nabrání sil. Nevydržel ale stát opodál příliš dlouho a opět směřuje do odvětví, kterému musí v on-line světě teprve vyšlapat cestu.

Neuspěte posluchače

Mnoho lidí zastává názor, že když nemají co říct, velké množství obrázků prezentace to zachrání. Že to není pravda, ukazuje Marek Hrkal, autor knihy Odprezentuj, který zároveň přidává i celou řádku užitečných tipů, jak udělat vaši prezentaci zajímavější, aby vám pomohla dosáhnout cíle. Může to být totiž mocný nástroj, když se používá správně.

Související