Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

mluvit o firemní kultuře je dnes skutečně moderní. Schválně, znáte ve svém okolí firmu, kde by si management nevytyčil snahu změnit obraz společnosti u veřejnosti? Bude jich asi málo. Kamenem úrazu je, že vlastně mnoho lidí − včetně těch, kteří tyto změny plánují a navrhují − poněkud tápe v tom, co si máme vlastně pod pojmem firemní kultura představit. Někdo má za to, že pro změnu firemní kultury stačí nařídit všem nosit trička určité barvy. Pamatuji si na jednu generální ředitelku technologické firmy v Česku, která dokonce trvala na tom, aby zaměstnanci měli i konkrétní barvu spodního prádla. V řadě dalších společností si vystačí s novým nátěrem na stěnách kanceláří nebo rozvěšením "pěti hlavních zásad našeho úspěchu". Sami asi cítíte, že takhle se firemní kultura změnit nedá.

Jak řídit firmu DRZE

Proto jsme se v dubnovém Moderním řízení rozhodli na tuto problematiku podívat hned z několika úhlů. Popovídali jsme si s Martinem Záklasníkem, který vede české zastoupení firmy E.ON. Ten má zajímavou manažerskou poučku, říká, že změny se mají zavádět DRZE. Tím nemyslí, že by snad arogantně nařizoval, jde o zkratku ze slov důvěra − racio − ztotožnění − emoce. Jak to funguje? Dočtete se v rozhovoru ZDE. Kromě toho jsme navštívili hned dvě firmy, které se snaží svou firemní kulturu budovat opravdu moderně. Hlavně ve společnosti Obsahová agentura by asi některé věci mnoho z nás pořádně překvapily. Za pozornost určitě stojí také text koučky a lektorky Simony Myslikovjanové, která přidává praktické rady, jak změnu firemní kultury zvládnout a proč je péče o ni tak důležitá.

Sejdeme se na HR Meetingu

Dlouho se o tom mluvilo, ale už je to tady, už 15. května se můžeme potkat na jedné z největších událostí v oboru lidských zdrojů v Česku. Konference HR Meeting je tradičně setkáním těch, kteří to s tímto oborem myslí opravdu vážně. Program je letos skutečně nabitý a kromě velkých mezinárodních hvězd Davida Allena a Fabrice Midala se můžete těšit na Carla Clarka, viceprezidenta pro lidské zdroje a majetek ze společnosti Vodafone, který bude mluvit o diverzitě a možnosti být sám sebou i v práci (mimochodem jeho text najdete i v tomto čísle Moderního řízení), dále na generálního ředitele České pošty Romana Knapa, ale také na ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha či Timura Zaslavského ze společnosti Tifra. Nemůžeme vyjmenovat všechny, ale osobně se mohu zaručit, že účasti litovat rozhodně nebudete.

Autoři: Jan Lodl